לתקן לבד או לפנות לטכנאי?
הבדלים משמעותיים בין טכנאי מחשבים של אז לאלו של היום
טכנאי מחשבים עד לפני 20 שנה בערך היה מקצוע נדרש ומבוקש מאד בקרב הציבור, כלומר אם רכיב מסוים במחשב היה מתקלקל היינו הולכים אל טכנאי המחשבים והוא היה מחליף חלק במחשב אם זה כרטיס מודם, כונן דיסקטים, ועוד. מכיוון שאז המחירים של חלקים אלו היו יקרים מאד אותו טכנאי היה מתקן אותו אם זה בפעולות הלחמה, או בעזרת החלפת רכיבים. אבל כמו בכל תחום הטכנולוגיה התפתחה ויחד עם זאת מחירי חלקי המחשבים ירדו באופן משמעותי , היום אפשר לקנות מחשב מלא . לצורך העניין אם חלק מסוים במחשב מתקלקל פשוט מאד מחליפים אותו בחדש ולא מתקנים.

אז מדוע בכל זאת חשוב לפנות לטכנאי מחשבים?

מה העלות של טכנאי מחשבים?
בדר"כ טכנאי מחשבים מתמחרים את הביקור שלהם בצורה כזו: שעת ביקור של עבודה יכולה לעלות עד 200 ₪ וכל שעת עבודה נוספת יכולה לעלות עוד כ 100 ₪ עלות תיקון המחשב מתחלקת לשני חלקים: שזה העבודה עצמה ויש את עלות החלפת החלקים במחשב, או הוספת תוכנה למחשב בתשלום. חשוב לציין כי טכנאי מחשבים צריך להיות הוגן מבחינת המחיר גם לעצמו וגם ללקוחות שלו. הרי כולנו רוצים להרוויח אנו הלקוחות מבחינת מחיר וכך גם הטכנאי – שלא ייצא בהפסדים.
טכנאי המחשבים הוא המוסכניק של המחשב.
אורח חיים של מחשב בייתי כיום הוא בערך כחמש שנים, אם ישנה תקלה שמצריכה עלות של יותר מ 500 ₪ מומלץ ללכת ולרכוש מחשב חדש. כמובן תלוי בגודל התקלה ובמצבים כאלו מומלץ להתייעץ עם טכנאי מחשבים מקצועי ומיומן שסומכים עליו.
חשוב לזכור כי מאחורי טכנאי מחשבים עומד בן אדם, ותכונות אנושיות הן חלק בלתי נפרד מלתת שירות מקצועי ואדיב, וכן גם שיהיה לו את הרצון לעשות כך. אפשר לזהות זאת עוד מתחילת השיחה. ואומרים שאין כמו אינטואיציה. תקשורת היא משמעותית אצל כולם ובעיקר אצל נותן שירות כמו טכנאי מחשבים, כאשר יש תקשורת טובה כך נוצר אימון וכך גם הלקוח וגם טכנאי המחשבים יכולים לסמוך אחד על השני. כך למשל שיש תקלה שחוזרת על עצמה כאשר התקשורת היא טובה ונעימה בין הצדדים אין שום בעיה או אי נעימות לפנות שוב אל אותו טכנאי ולבקש סיוע ומציאת פתרון עבור התקלה.
| ||