ספק שירותי מחשוב: 5 דברים שכדאי לבדוק לפני הטלפון

 
אין ספק כי הדרישות שבפניהן ניצבים כיום ארגונים ובתי עסק גבוהים יותר מבעבר. שפע המתחרים שהופיע בכל תחום עיסוק, מאלץ מנהלים ובעלי עסק להקפיד ולשמור לפחות על יתרון יחסי אחד על מתחריהם, כאשר השווקים אף פעם אינם נחים ובכל יום הם חייבים להתמודד לא רק עם המתחרים הקיימים, אלא גם עם המתחרים החדשים שצצים.
 

מאחר, וכיום, המחשוב והרשת מהווים את כלי העבודה העיקרי של מרבית הגופים העסקיים, לא מפתיע כי זהו המקום בראשון בו הם בוחרים למקד את תשומת הלב שלהם.

מה צריך לבדוק כאשר בוחרים ספק שירותי מחשוב?

 
  • האם לספק שירותי המחשוב ניסיון בתחום הפעילות של העסק/הארגון? מערכות מחשוב אמנם, לכאורה, אמורות להיות דומות בין ארגונים בתחומים שונים, אולם, ישנם ניו-אנסים עדינים, המבדילים בין מערכת מחשוב במפעל העוסק בעיבוד שבבי לבין חנות פרחים, למשל. לכן, חשוב לוודא כי לספק שירותי מחשוב ניסיון בתחום הפעילות, או, לפחות בתחום דומה לו.
  • האם לספק שירותי המחשוב ניסיון בארגונים ובעסקים שגודלם דומה לזה שלכם? צרכים של ארגון גדול שונים בתכלית השינוי מזה של ארגון או עסק קטנים, ולא רק בשל כמות המשתמשים. למשל, בעוד ארגון קטן יכול להסתפק במערכת מחשוב פשוטה, ארגון גדול יזדקק למערכות רוחביות שתאחדנה את כל הנתונים מכל מחלקות הארגון וכד'.
  • האם היקף השירותים שמציע ספק שירותי המחשוב תואם לצרכי הגוף העסקי שלכם? תחת המושג "שירותי מחשוב" נכללים תחומים רבים, אשר לא כל ספק מחשוב יכול להציע לכם את כולם (או אפילו את רובם). ככלל, מומלץ להעדיף ספק מחשוב שמעניק מטריית שירותים רחבה ככל האפשר (גם לצרכים עתידיים) ולא לפזר את השירותים בין מספר ספקים.
  • האם לספק ישנן המלצות מלקוחות מרוצים? כמו שאתם יודעים בוודאי מתחום העיסוק שלכם, לקוחות אינם מהססים לחלוק את החוויה שלהם מספק שירותים או מבית עסק בכל מקום אפשרי, כולל הרשתות החברתיות. הם לא ישמרו לעמם המלצות ושבחים, בדיוק כפי שלא ימנעו מלייסר את הספק על שירות גרוע שקיבלו. לכן, רצוי לגגל את שמו ולחפש פידבקים טובים ורעים ולהתרשם מכנותם.
  • התקציב העומד לרשותכם - כן, ברור שזוהי אחת הנקודות הכאובות יותר, כי כולנו רוצים לקבל הכל, אבל במחיר הזול ביותר שניתן - פרארי במחיר של סוסיתא J. ובכן, כאשר מדובר בשירותי מחשוב, רצוי שלא לחסוך ולא להתפשר על טיב ספק שירותי המחשוב שאתם מתקשרים איתו. אחרי הכל, מדובר בכלי העבודה העיקרי שלכם!
 

לסיכום

צרכי המחשוב של ארגונים ועסקים הם שונים, ונגזרים מקריטריונים רבים ומגוונים, כמו תחום העיסוק, גודלו של העסק/הארגון, מספר המחלקות, מספר עובדים, יכולותיהם וגישתם הטכנית של העובדים, התקציב המוקדש לרכישת חומרה, תוכנה ומערכות הפעלה וכן הלאה. לא רק שלא לכל ארגון קטן-בינוני אין את היכולת לאפיין את צרכי המחשוב שלו, יתרה מכך, גם לאחר שמערכת המחשוב שרירה וקיימת, אין ערובה לכך שהארגון יצליח להתמודד עם תפעולה, תחזוקתה ועדכונה באופן שוטף בכוחות עצמו. כאן, נכנסות ספקיות שירותי מחשוב לתמונה.
תפריט דף הבית טלפוןwaze